Liiton ja yhdistyksen jäsenedut työttömyyskassan lisäksi

JHL:n jäsenmaksu on hyvinvointialojen edullisin, vain 1 % veronalaisista bruttotuloista.
Päätoimisille opiskelijoille jäsenmaksu on ilmainen. Jokainen jäsen kuuluu automaattisesti myös JHL:n jäsenyhdistykseen, joka määräytyy jäsenen asuinpaikan, oman ammattialan ja työpaikan perusteella. Yhdistys on jäsenen kotipaikka. Yhdistys toimii jäsentensä työolosuhteiden parantamiseksi ja tarjoaa myös virkistystoimintaa. Lue alta lisää, mitä kaikkea JHL jäsenmaksulla saa työttömyyskassan lisäksi.

Edunvalonta ja työsuojelu:

• Henkilökohtainen työsuhdeneuvonta
  • JHL:n luottamusmies työpaikalla
  • Liiton apu terveellisen, turvallisen ja viihtyisän työympäristön kehittämisessä
  • Työehtosopimusten toteutumisen valvonta

Oman yhdistyksen toiminta:

• Virkistystoiminta (erilaiset yhteiset tapahtumat kuten pikkujouluristeilyt)
  • Kesäetu
  • Klingendahlin kokous- ja koulutustila
  • Palkansaajan lehtietu

Liiton toiminta:

• Lakon toteutuessa lakkoavustus
  • Luottamushenkilöiden koulutus
  • Omaan ammattialaan liittyvät koulutukset
  • Aktiivinen nuoriso- ja opiskelijatoiminta

Liiton edut:

• Turvan kattava matkavakuutus, vapaa-ajan tapaturmavakuutus ja tuntuva ale muista vakuutusmaksuista
    • Matkustajavakuutuksessa ovat vakuutettuina liiton alle 70-vuotiaat jäsenet. Lisäksi vakuutettuja ovat JHL:n jäsenen mukana matkalla olevat alle 15-vuotiaat jäsenen omat lapset, omat lapsenlapset ja puolison lapset sekä muut samassa taloudessa asuvat lapset.
    • Vakuutettuja ovat kaikki liiton jäsenet aina siihen päivään saakka, kun jäsen täyttää 70 vuotta. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa. (Ei ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa mainituissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.)
  • Mahdollisuus ilmaiseen oikeusapuun riitatilanteissa
  • Lomapaikkaedut
  • Risteily- ja hotellietuja
  • JHL:n jäsenlehti Motiivi